Tandbehandling

Vi har fokus på at skabe et trygt miljø for dit dyr, og vi lægger stor vægt på patientsikkerhed og smertefri behandling.

​Tanddyreklinik med fokus på dyrenes behov og sikkerhed

I vores nyindrettede topmoderne dyrehospital og tanddyreklinik arbejder 2 dyrlæger og 3 veterinærsygeplejersker. De har alle igennem flere år målrettet arbejdet med tænder og fulgt kurser i såvel ind som udland.

Vi har fokus på at skabe et trygt miljø for dit dyr, og at vores behandlinger er så smertefrie som muligt.​

• Mundhuleundersøgelse
  • Tandjournalisering
  • Tandrensning
  • Tandrøntgen
  • Kirurgisk fjernelse af tænder
  • Vurdering af bid hos hvalpe og killinger
  • Tandretning
  • Paradentosebehandling
  • Screening for tandresorption på katte med full mouth tandrøntgen

Smertefri behandling af tanddyrlæge

Dyr kan få de samme tandsmerter som mennesker, de viser det bare ikke lige så tydeligt. Derfor er vi ekstra grundige når vi undersøger og renser dit dyrs tænder. Vi anbefaler derfor altid, at en mundhuleundersøgelse og tandrensning følges op af røntgenbilleder, da mange tandsygdomme sidder gemt under tandkødsranden. Vi har et stort ønske om at forebygge problemerne før de kommer ,og rådgiver gerne om, hvad der er bedst for dit dyr, såvel den daglige pleje med tandbørsten, som indkaldelse efter behov til mundhuleundersøgelse og tandrensning. Vi har typisk besøg af dyr fra Sønderborg, Aabenraa og hele Sønderjylland.

Er du i tvivl om din hund eller kat har problemer i mundhulen, kan du bestille tid til en gratis mundhuleundersøgelse ved en af vores tre tandveterinærsygeplejersker på telefon 74 43 70 00.​