Laboratorium

Vores laboratorier indeholder de nyeste inhouse instrumenter til undersøgelse af blodprøver, urin, afføring, vævsprøver, progestorontest, øreundersøgelser, hudskrab mm.

Mikroskopi

I vores laboratorie har vi et mikroskop, så vi selv kan undersøge prøver. Disse inkluderer øresmear, hudskrab, prøver fra forskellige knuder og undersøgelse i forbindelse med løbetid / parring mm.

Vi tilbyder progestoronmålinger hos tæver. Dette gøres for at finde det præcise ægløsningstidspunkt & dermed det rigtige parringstidspunkt & dermed fødselstidspunktet. Man tager en blodprøve & sammenholder denne mod en prøve fra skeden & tæven undersøges.

Vurdering af celler fra skrab og svulster m.m.

Vi bruger meget vores eget laboratorie, for at få et indtryk af hvad årsagen er til diverse knuder. Er det eksempelvis en infektion eller en fedtknude, er det sjældent nødvendigt at indsende prøver.

​Hvis ikke vi selv ud fra mikroskopet kan finde en diagnose, vælges ofte at indsende prøver til eksperter i netop det område.

Når vi har en hund inde med hudlidelse, kan det være en led i at finde årsagen at lave en tape-test eller et skrab. Her undersøges for svampe, bakterier og infektionsceller. Skrab kan også bruges til at undersøge for hårsækmider og skab.