Kikkertundersøgelse​

Dyrehospitalet i Gråsten råder over et avanceret kikkertudstyr til undersøgelse af mave-tarmkanalen, øre, næse, svælg og de større luftveje.

Kikkertundersøgelse​ – endoskopi

Kikkertundersøgelse er en unik diagnostik og behandlingsmulighed for mange typer patienter. Oftest er proceduren skånsom for patienten  velegnet til at visualisere udfordrende organer med teknologisk kameraudstyr fx tyktarm, mavesæk eller øvre luftveje. Patienterne vil være bedøvede og dermed ikke mærke smerte eller ubehag ved undersøgelsen.

• Fjernelse af fremmedlegemer i spiserøret og mavesækken
  • Diagnostik af kroniske mave-tarm lidelser (celleprøver fra indre tarmvæg)
  • Undersøgelse af luftrøret med udtagelse af skylleprøver
  • Undersøgelse af lungerne for fremmedlegemer
  • Undersøgelse af næsehule og svælg for polypper, fremmedlegemer eller svulster
  • Undersøgelse og skylning af ørerne gangen ved smertefulde og kraftige øregangs infektioner

Din dyrlæge vil bruge kikkertundersøgelse til at udrede sygdomme og bedømme hvilken metode, som er relevant for netop din kat.

På Dyrehospitalet arbejder 9 dyrlæger, 7 veterinærsygeplejersker, 1 veterinærsygeplejerskeelev og 1 receptionist.